آموزش سئو, دیجیتال مارکتینگ

200 فاکتور سئو و افزایش رتبه سایت در گوگل (آپدیت 2020)

فاکتور های رتبه بندی گوگل

فاکتور های رتبه بندی گوگلاحتمالا میدانید که گوگل از بیش از 200 عامل رتبه بندی در الگوریتم خود استفاده میکند. اما آنها چه عواملی هستند؟

وبسیلا در این مقاله لیست کاملی از آنها را برای شما عزیزان جمع آوری کرده است. بعضی از آنها اثبات شده و بعضی دیگر بحث برانگیزند. این مقاله به تازگی برای سال 2020 بروز رسانی شده است. اجازه بدهید شروع کنیم…

فاکتور های دامنه

1. طول عمر دامنه

مت کاتز اظهار میکند که “تفاوت چندانی بین یک دامنه ی شش ماهه با یک ساله وجود ندارد.” به عبارت دیگر گوگل از سن دامنه استفاده می کند اما آنقدر هم مهم نیست.

 

2. تاثیر استفاده از کلمه کلیدی در دامنه

کلمه ی کلیدی در نام دامنه پیشرفت چندانی در SEO ایجاد نمی کند اما به عنوان یک فاکتور تاثیر گذار در سئو عمل میکند.

ضمنا این کلمات در چشم کاربران به شکل برجسته دیده می شوند که این موضوع خود می تواند در افزایش نرخ CTR تاثیر گذار باشد.

 

3. کلمه ی کلیدی به عنوان اولین کلمه در دامنه

دامنه ای که با کلمه کلیدی هدفش آغاز میشود خیلی جلوتر از آنهایی است که یا کلمه کلیدی در دامنه خود ندارند یا کلمه کلیدیشان در وسط یا آخر نام دامنه است.

 

4. تاریخ انقضای دامنه

گوگل می گوید “دامنه های قانونی و با کیفیت اغلب برای چندین سال پیش پرداخت می شوند، در حالی که دامنه های غیر قانونی و تقلبی (doorway domains) بندرت برای بیش از یک سال خریداری می شوند. بنابراین، تاریخ منقضی شدن دامنه در آینده می تواند به عنوان عاملی برای پیش بینی قانونی بودن آن استفاده شود.”

 

5. کلمه کلیدی در Subdomain

صفحه تخصصي Moz هم موافق است كه کلمه كليدي در Subdomain مي تواند رتبه ها را ارتقا بدهد.

کلمات کلیدی در ساب دامنه

6. تاریخچه ی دامنه

سایتی با مالکیت ناپایدار یا با چندین بار افت باید به گوگل درخواست دهد تا تاریخچه سایت را از نو تنظیم کند. در غیر این صورت، این دامنه، جریمه ی خود را به صاحب جدیدش منتقل می کند.

 

7. تطابق دقیق نام دامنه با کلمه کلیدی

به عنوان مثال اگر کلمه کلیدی شما “طراحی سایت” است و نام دامنه شما نیز webdesign.com باشد این می تواند بسیار تاثیر گذار باشد.

البته توجه داشته باشید که یک سایت بی کیفیت و با سئوی داخلی On-Page ضعیف نمی تواند صرفا با داشتن چنین دامنه ای نتیجه ای دریافت کند.

 

8. دامنه خصوصی یا عمومی

اطلاعات Whois خصوصی میتواند در نگاه گوگل به معنی “چیزی برای پنهان کردن” باشد.

مت کاتس در جایی میگوید: “…وقتی من whois خصوصی آنها را چک کردم،همگی خدمات محافظت از حریم شخصی whois را داشتند. private کردن whois به خودی خود بد نیست اما وقتی تعداد زیادی از این موارد را باهم دریافت میکنی، ممکن است کمی غیر طبیعی به نظر برسد.

 

9. جریمه شدن صاحب دامنه

اگر گوگل شخص خاصی را به عنوان spammer معرفی کند، منطقی است که تمامی سایت های متعلق به آن شخص را بررسی می کند.

 

10. پسوند TLD کشور

داشتن کد کشور در دامنه(.cn, .ir, .ca)  همانطور که می تواند منجر به ارتقای رتبه سایت برای آن کشور خاص شود، می تواند توانایی آن را در رتبه بندی جهانی محدود کند.

 

فاکتور های مربوط به تک صفحات سایت

11. کلمه کلیدی در Title Tag

اگرچه این موضوع دیگر چندان مثل گذشته اهمیتی ندارد، اما title tag شما یک فاکتور مهم در SEO میباشد.

کلمه کلیدی در عنوان صفحه

 

12. شروع Title Tag با کلمه کلیدی

با استناد به Moz،به نظر میرسد title tagهایی که با کلمه کلیدی شروع می شوند، بهتر از آنهایی که کلمه کلیدی شان در آخر است عمل میکنند.

 

13. کلمه کلیدی در Description Tag

گوگل از meta description tag  به عنوان فاکتور رتبه بندی مستقیم استفاده نم یکند. با این حال ، description tag شما می تواند بر نرخ کلیک تاثیرگذار باشد، که این یک عامل رتبه بندی کلیدی است.

 

14. کلمه کلیدی در H1 Tag

برچسب های H1 “title tag دوم” هستند. مطالعات نشان داده است که گوگل علاوه بر title tag شما ،از H1 tag هم به عنوان یک فاکتور تاثیر گذار ثانویه استفاده می کند.

کلمه کلیدی در H1 Tag

15. TF-IDF

هر چند وقت یکبار یک کلمه بخصوص در یک سند ظاهر می شود؟ هرچه بیشتر این کلمه در صفحه ظاهر شود، احتمال اینکه صفحه مربوط به آن کلمه باشد هم بیشتر است. احتمالاً گوگل از نسخه پیشرفته TF-IDF استفاده می کند.

 

16. طول محتوا

محتوا با کلمات بیشتر می تواند دامنه وسیع تری را پوشش دهد و احتمالاً در الگوریتم گوگل نسبت به مقالات کوتاه تر و سطحی ترجیح داده می شوند. در واقع، آخرین مطالعه در مورد عوامل رتبه بندی نشان داد که طول محتوا  با موقعیت SERP ارتباط دارد .

طول محتوا

 

17. فهرست مطالب

استفاده از فهرست مطالب مرتبط می تواند به گوگل در درک بهتر محتوای صفحه شما کمک کند.

 

18. تعداد تکرار کلمه کلیدی

اگرچه این موضوع مانند گذشته اهمیتی ندارد، اما ممکن است گوگل از آن برای تعیین موضوع صفحه وب استفاده کند. اما زیاده روی روی این پارامتر هم می تواند به شما ضرر بزند.

 

19. معنی پنهان کلمات در محتوا (LSI)

کلمات کلیدی LSI به موتورهای جستجو کمک می کنند تا معنای کلماتی را که بیش از یک معنی دارند استخراج کنند (به عنوان مثال:  Appleشرکت کامپیوتری یا Apple میوه) .وجود یا عدم وجود LSI احتمالا به عنوان یکی از فاکتور های تشخیص کیفیت محتوا نیز عمل می کند.

 

20. کلمات کلیدی LSI در title tag و description tag

کلمات کلیدی LSI در meta tag های صفحه ،احتمالاً مثل محتوای صفحه وب، به گوگل کمک می کنند تا معنی درست را بین کلمات با معانی متفاوت تشخیص دهد. همچنین ممکن است به عنوان یک سیگنال تاثیر گذار عمل کند.

 

21 . کاور صفحه

ارتباط مشخصی بین کاور صفحه و رتبه بندی گوگل وجود دارد. مثلا ، صفحاتی که هر زاویه ای را کاور کرده اند با صفحاتی که فقط بخشی را کاور کرده اند.

کاور صفحه

 

22. سرعت بارگذاری صفحه از طریق HTML

همgoogle  و هم bing  از سرعت صفحه به عنوان یک عامل رتبه بندی استفاده میکنند. اسپایدر های موتور جستجو می توانند سرعت سایت شما را به طور دقیق، براساس کد HTML صفحه شما برآورد کنند.

سرعت بارگذاری صفحه از طریق HTML

 

23. سرعت بارگذاری صفحه از طریق chrome

گوگل از طریق داده های کاربر Chrome برای بارگیری صفحه در زمان کمتر استفاده می کند. از این طریق ، آنها می توانند سرعت بارگذاری صفحه را برای کاربران اندازه گیری کنند.

 

24. استفاده از AMP

AMP یا Accelerated Mobile Pages اگرچه عامل رتبه بندی مستقیم گوگل نیست ، اما ممکن است الزامی برای رتبه بندی در نسخه موبایل Carousel Google News باشد.

 

25. محتوای مرتبط با جستجو

یکی دیگر از عوامل افزایش رتبه محتوا در گوگل این است که آیا محتوای صفحه با موضوعی که کاربر در جستجوی آن است مطابقت دارد ؟ در این صورت، ممکن است آن صفحه در آن کلمه کلیدی ارتقای رتبه بگیرد.

 

26. Google Hummingbird یا الگوریتم مرغ مگس خوار

این الگوریتم به گوگل کمک کرد تا از کلمات کلیدی فراتر رود. به لطف Hummingbird ، گوگل اکنون می تواند موضوع یک صفحه وب را بهتر بفهمد.

 

27. محتوای تکراری

محتوای یکسان در همان سایت (حتی کمی تغییر یافته) می تواند بر دید موتور جستجوگر سایت تأثیر منفی بگذارد .

 

28. Rel=Canonical

در صورت استفاده صحیح ، استفاده از این tag ممکن است مانع از این شود که گوگل سایت شما را به علت محتوای تکراری جریمه کند.

 

29. بهینه سازی تصویر

تصاویر ،فاکتور های مهمی را از طریق نام فایل ، متن alt ، عنوان ، توضیحات و کپشن به موتورهای جستجو ارسال می کنند.

ضمنا بهینه سازی سایز تصاویر نیز موجب افزایش سرعت لود سایت شده و می تواند تاثیر مثبت برای سایت شما داشته باشد.

 

30. تازگی محتوا

خدمات به روز رسانی شده ی Google Caffeine به تازگی محتوایش را آپدیت و منتشر کرده است، بخصوص برای جستجوهایی که در آنها زمان مهم است. با برجسته کردن اهمیت این عامل ، گوگل تاریخ آخرین بروزرسانی یک صفحه را برای برخی از صفحات خاص نشان می دهد:

تازگی محتوا

 

31. میزان به روز رسانی محتوا

اهمیت ویرایش ها و تغییرات نیز به عنوان یک عامل رتبه بندی عمل می کند. اضافه کردن یا حذف کل بخش ها مهمتر از جابجایی ترتیب چند کلمه یا ثابت کردن یک خط تایپی و فونت است.

 

32. تاریخچه ی به روزرسانی های صفحه

 هر چند وقت یکبار صفحه به روز می شود؟ روزانه ، هفتگی ، هر 5 سال؟ دفعات به روزرسانی صفحه نیز در رتبه بندی نقش دارد.

 

33. کلمه کلیدی در ابتدای متن

داشتن یک کلمه کلیدی در 100 کلمه اول محتوای یک صفحه  با رتبه بندی در صفحه ی اول گوگل ارتباط مستقیم دارد.

 

34. کلمه کلیدی در Tag های H2 و H3

کلمه کلیدی به عنوان یک زیرعنوان در فرمت H2 یا H3 ممکن است یکی دیگر از فاکتور های تاثیر گذار ضعیف باشد. جان مولر اعلام کرده است که ” این Tag ها در HTML به ما کمک میکنند تا ساختار صفحه را بفهمیم.”

 

35. کیفیت لینک های خروجی

بسیاری از متخصصین سئو فکر می کنند که لینک دادن به سایت های معتبر به ارسال فاکتور های مورد اعتماد به گوگل کمک می کند. و این توسط یکی از مطالعات اخیر تأیید شده است.

 

36. موضوع لینک های خروجی

مطابق الگوریتم The Hillop ،ممکن است گوگل از محتوای صفحاتی که به آنها لینک دادید به عنوان یک فاکتور تاثیر گذار در سئو استفاده کند. به عنوان مثال ، اگر شما صفحه ای در مورد اتومبیل دارید که به صفحات مربوط به فیلم لینک دارند ، این ممکن است به گوگل بگوید که صفحه شما درمورد فیلم Cars است نه اتومبیل.

 

37. گرامر و املا

گرامر و املای درست یک فاکتور با کیفیت است ، گرچه کاتس، چند سال پیش پیام های درهم و مبهمی مبنی بر اینکه آیا این امر مهم بوده یا نه ، داده است.

 

38. محتوای تقلبی

 آیا محتوای صفحه، اصل است؟ اگر از صفحه ی دیگری کپی شده باشد ، این هم رتبه نخواهد یافت … یا ممکن است اصلاً ایندکس نشود.

 

39. به روزرسانی سازگار با موبایل

این بروزرسانی که اغلب به عنوان ” Mobilegeddon ” یاد می شود ، به صفحاتی پاداش می داد که به درستی برای دستگاه های تلفن همراه بهینه شده بودند.

 

40. قابلیت استفاده تلفن همراه

وب سایت هایی که کاربران تلفن همراه به راحتی می توانند از آنها استفاده کنند ممکن است در «فهرست اول موبایل» گوگل دارای مزیت باشند.

 

41. محتوای “پنهان شده” در تلفن همراه

 محتوای پنهان شده در دستگاه های تلفن همراه ممکن است در مقایسه با محتوای قابل مشاهده، کمتر ایندکس شوند. با این حال ، اخیراً یکی از کارمندان گوگل اظهار داشته است که محتوای پنهان شده مشکلی ندارد. اما اگر این محتوا مهم باشد ، باید قابل رویت باشد.

 

42. محتوای مکمل

براساس آپدیت جدید دستورالعمل رتبه بندی گوگل ،محتوای تکمیلی نشانگر کیفیت یک صفحه (و بنابراین رتبه بندی گوگل) است. نمونه ها عبارتند از مبدل ارز ، ماشین حساب های بهره وام و دستور العمل های تعاملی.

 

43. محتوای پنهان پشت تب ها

 آیا کاربران برای مشاهده ی برخی از مطالب در صفحه شما باید بر روی تب های مختلف کلیک کنند؟ اگر چنین باشد ، گوگل گفته است که ممکن است این محتوا ایندکس نشود.

 

44. تعداد لینک های خارج از سایت

تعداد بیش از حد از لینک های خروجی DoFollow میتواند ارزش سایت را پایین آورده که این هم میتواند به باعث افت در رتبه بندی شود.

 

45. چندرسانه ای بودن

تصاویر ، فیلم ها و سایر عناصر چندرسانه ای ممکن است به عنوان یک فاکتور کیفیت محتوا عمل کنند. به عنوان مثال، در طی یک تحقیق ارتباط بین چندرسانه ای بودن سایت و رتبه ی آن در گوگل را دریافتند:

محتوای چند رسانه ای

 

46. تعداد لینک های داخلی که به یک صفحه اشاره دارند

 تعداد لینک های داخلی به یک صفحه ،نشان دهنده اهمیت آن نسبت به سایر صفحات در سایت است (لینک های داخلی بیشتر = اهمیت بیشتر).

 

47. کیفیت لینک های داخلی که به یک صفحه اشاره دارند

لینک های داخلی از صفحات معتبر دامنه تأثیر قوی تری نسبت به صفحات بدون PageRank  یا با PageRank پایین دارند.

 

48. لینک های شکسته

تعداد زیاد لینک های شکسته در یک صفحه ممکن است نشان دهنده ی این باشد که سایت نادیده گرفته شده یا متروک است . راهنمای رتبه بندی گوگل  از لینک های شکسته برای ارزیابی کیفیت یک صفحه استفاده میکند.

 

49. میزان خوانده شدن صفحه

 شکی نیست که گوگل میزان خوانده شدن صفحات وب را تخمین می زند. در حقیقت ، گوگل از قبل آمار آن را به شما داده بود:

میزان خوانده شدن صفحه

 اما آنچه آنها با آن اطلاعات انجام می دهند ، مورد بحث و گفتگو است. برخی می گویند که سطح مبتدی و پایه می تواند به شما در رتبه بندی بهتر کمک کند زیرا این دسته از مطالب برای عموم مردم قابل درک است و مخاطب بیشتری را جذب می کند.

 

50. لینک های وابسته

لینک های وابسته به رتبه شما آسیبی نمی رسانند. اما اگر تعداد بسیار زیادی از آنها داشته باشید ، ممکن است الگوریتم گوگل به سایر فاکتور های با کیفیت توجه بیشتری کند تا مطمئن شود که شما یک ” سایت وابسته نازک ” نیستید .

 

51. ارور های HTML/ اعتبارسنجی W3C

 تعداد زیاد errorهای HTML یا کدنویسی نامرتب ممکن است از نشانه های یک سایت بی کیفیت تلقی شود. به همین دلیل بسیاری در سئو فکر می کنند از صفحه ای که بصورت حرفه ای کدنویسی شده به عنوان یک فاکتور با کیفیت استفاده می شود.

 

52. اعتبار دامنه

اگر همه چیز را برابر در نظر بگیریم ، صفحه ای که در یک دامنه ی معتبر است بالاتر از یک صفحه در یک دامنه با اعتبار پایین قرار می گیرد.

اعتبار دامنه

 

53. PageRank

اگرچه که این پارامتر امروزه چندان در سئو موثر نیست اما بنظر میرسد صفحات دارای PageRank بالا تر احتمالا رتبه ی بالاتری داشته باشند.

 

54. طول URL

URLهای بیش از حد طولانی ممکن است به دید موتور جستجوگر صفحه آسیب برسانند. در حقیقت ، چندین تحقیق نشان داده است که URL های کوتاه در نتایج جستجوی گوگل حاشیه کمتری دارند.

طول آدرس url

 

55. مسیر URL

صفحه ای که به صفحه اصلی نزدیکتر است ممکن است در مقابل صفحات دیگر سایت که ارزش کمتری دارند، اعتبار بالاتری در گوگل کسب کند.

 

56. ویرایشگرهای انسانی

 اگرچه هرگز تأیید نشده است ، اما بنظر میرسد گوگل برای سیستمی که به ویرایشگران انسانی اجازه می دهد تا بر SERP ها تأثیر بگذارند، امتیاز قائل شده است.

 

57. دسته بندی صفحه

دسته بندی ای که صفحه در آن ظاهر می شود یک فاکتور تائیر گذار در سئو است. صفحه ای که در یک دسته بندی مشخص قرار دارد ممکن است در مقایسه با صفحه ای که در یک دسته ی نامربوط تشکیل شده، رتبه ی بالاتری بگیرد.

 

58. تگ های وردپرس

تگ های وردپرس یکی از فاکتور های تائیر گذار در سئو هستند. طبق گفته Yoast.com :

“تنها روشی که SEO شما را بهبود می بخشد این است که قسمتی از محتوا را به محتوای دیگر سایت خود و بصورت خاص تر، گروهی از پست ها را به یکدیگر اختصاص دهید.”

 

59. کلمه کلیدی در URL

این مورد هم یکی دیگر از فاکتور های تاثیر گذار است. اخیراً یکی از نمایندگان گوگل آن را ” یک عامل رتبه بندی بسیار کوچک ” خواند. اما باید توجه کرد که بهرحال یک عامل رتبه بندی است.

 

60. رشته ی URL

دسته بندی های رشته URL توسط گوگل خوانده می شوند و ممکن است فاکتور موضوعی را در مورد موضوع صفحه ارسال کند:

رشته ی URL

 

61. منابع

استناد به منابعی مانند مقالات تحقیقاتی احتمالا نشان دهنده ی کیفیت سایت است. دستورالعمل کیفیت گوگل میگوید که داوران هنگام بررسی صفحاتی که در آنها نیاز به منابع تخصصی و یا معتبر است، حتما به منابع توجه داشته باشند.با این حال، گوگل این را که از لینک های خارجی سایت بعنوان فاکتور رتبه بندی استفاده میکند را رد کرده است.

 

62. لیست های شماره گذاری شده

 لیست های شماره گذاری شده میتوانند محتوای شما را برای خوانندگانتان خلاصه کرده و باعث ایجاد فضای دوستانه تری شوند. گوگل محتوای شماره گذاری شده را ترجیح میدهد.

 

63. اولویت صفحه در نقشه سایت

 اولویت یک صفحه ممکن است از طریق فایل sitemap.xml  رتبه بندی را تحت تاثیر قرار دهد.

 

64. لینک های خارجی بیش از حد

مدارک بدست آمده از رتبه بندی کیفیت حاکی از این است که :”برخی از صفحات لینک های بسیار بسیار زیادی دارند، تا حدی که صفحه را مبهم کرده و از محتوای اصلی منحرف میشوند.”

 

65. تعداد کلمات کلیدی پوشش داده شده

اگر صفحه ای در چندین کلید واژه ی فرعی رتبه بگیرد ، احتمالا نشانگر کیفیت داخلی آن برای  Google است.  گزارش اخیر ” How Search Works ” گوگل می گوید:”ما به دنبال سایت هایی هستیم که بنظر میرسد کاربرانش در در چندین کلمه کلیدی مشابه و مرتبط از آن استفاده می کنند.”

 

66. سن صفحه

 اگرچه Google محتوای تازه را ترجیح می دهد ، صفحه قدیمی که به طور مرتب به روز می شود ممکن است از یک صفحه جدیدتر فراتر برود.

 

67. طراحی کاربر پسند

مجددا با استناد به سند دستورالعمل های کیفیت Google : “طراحی صفحه در بالاترین سطح کیفیت صفحات باعث می شود محتوای اصلی فوراً قابل رویت باشد.”

 

68. دامنه های پارک شده

به روزرسانی گوگل در دسامبر سال 2011 ،میزان بازدید از دامنه های پارک شده را کاهش داد.

 

69. محتوای مفید

 گوگل می تواند بین محتوای “با کیفیت” و “مفید” تفاوت قائل شود . بنابراین توجه کنید که صفحات تولید شده علاوه بر کیفیت بالا برای کاربران مفید باشند.

 

فاکتورهای کلی وب سایت

70. محتوای اختصاصی و ارزشمند

گوگل اظهار داشته است که از مجازات سایتهایی که هیچ چیز جدید یا مفیدی ندارند ، به خصوص سایتهای وابسته ، استقبال می کند.

 

71. صفحه ی تماس با ما

اسناد بدست آمده از کنترل کیفیت گوگل حاکی از این است که گوگل سایتهایی با “اطلاعات تماس” را ترجیح می دهند. اطمینان حاصل کنید که اطلاعات تماس با اطلاعات whois شما مطابقت دارد.

 

Domain Trust / TrustRank .72

بسیاری از سئوکاران معتقدند که “TrustRank” یک عامل رتبه بندی بسیار مهم است. و به نظر می رسد گوگلدر مقاله ای با عنوان “رتبه بندی نتایج جستجو بر اساس اعتماد” این مطلب را تأیید کرده است.

 

73. معماری سایت

یک معماری مناسب سایت (به عنوان مثال ، ساختار سیلو) به گوگل کمک میکند تا محتوای شما را بصورت موضوعی سازمان دهی کند. همچنین می تواند به Googlebot کمک کند تا به صفحات سایت شما دسترسی پیدا کند و صفحات را ایندکس کند.

 

74. به روزرسانی سایت

بسیاری از سئوکاران معتقدند که به روز رسانی وب سایت – به ویژه هنگامی که محتوای جدید به سایت اضافه می شود – یک عامل طراوت در کل سایت است. اگرچه گوگل اخیرا  استفاده از “فرکانس انتشار” در الگوریتم خود را انکار کرده است.

 

75. حضور نقشه ی سایت

نقشه سایت به موتورهای جستجوگر کمک می کند تا صفحات شما را آسانتر و کامل تر ایندکس نمایند. با این حال ، گوگل اخیراً اظهار داشت که نقشه های HTML برای سئو “مفید” نیستند.

 

 

76. طول مدت فعالیت سایت

بسیاری از خرابی های مربوط به نگهداری سایت و یا مشکلات سرور ممکن است به رتبه بندی شما آسیب برساند (و حتی اگر اصلاح نشود ممکن است منجر به deindexing شود.)

 

 

77. موقعیت مکانی سرور

مکان سرور شما بخصوص در جستجو هایی که دارای اهمیت جغرافیایی هستند اهمیت دارد. به عنوان مثال اگر فروش شما محدود به کشور ایران است بهتر است که موقعیت هاست وب سایتتان نیز در ایران باشد.

 

78. گواهی SSL

گوگل تأیید کرده است که از HTTPS به عنوان عامل رتبه بندی استفاده می کند.

گواهی SSL

 

79. صفحات مربوط به قوانین و مقررات

این صفحه به Google می گوید که سایت شما یک وب سایت قابل اعتماد در اینترنت است.  همچنین ممکن است به بهبود E-A-T  سایت شما کمک کند .

 

80. تکثیر اطلاعات متا در سایت

اطلاعات تکراری متا در سایت شما ممکن است تمام نمای صفحه شما را پایین بیاورد.

 

81. جهت یابی breadcrumb

 این یک سبک از معماری سایت کاربر_پسند است که به کاربران (و موتورهای جستجو) کمک می کند تا بدانند که در کجای سایت قرار دارند:

جهت یابی breadcrumb

گوگل اظهار می دارد:”جستجوی Google از نشانه گذاری breadcrumb در بدنه ی یک صفحه وب استفاده میکند تا اطلاعات صفحه را در نتایج جستجو طبقه بندی کند.”

 

82. بهینه سازی تلفن همراه

گوگل می خواهد ببیند که سایت شما برای کاربران تلفن همراه بهینه شده است یا خیر، زیرا بیش از نیمی از کل جستجوهای انجام شده از طریق دستگاه های تلفن همراه می باشد

 در حقیقت ، اکنون گوگل وب سایت هایی را که این مورد را ندارند جریمه می کند.

 

83. YouTube

شکی نیست که فیلمهای YouTube در SERP ها ترجیح داده می شود(احتمالاً به این دلیل که گوگل صاحب آن است):

YouTube seo

در حقیقت ،موتور جستجوی Land متوجه شد که ترافیک YouTube.com پس از Google Panda به میزان قابل توجهی افزایش یافته است .

 

 

84. قابلیت استفاده از سایت UX

سایتی که استفاده از آن دشوار است می تواند غیرمستقیم با کاهش زمان حضور در سایت ، صفحات مشاهده شده و نرخ پرش به رتبه بندی آسیب برساند.

 

85. استفاده از Google Analytics و کنسول جستجوی گوگل

با نصب این دو برنامه در سایت می توان ایندکس صفحه را بهبود بخشید. آنها همچنین ممکن است مستقیماً با ارسال داده های بیشتر به گوگل،روی رتبه بندی تأثیر بگذارند (داده هایی مثل نرخ پرش دقیق تر ، خواه از طریق مراجعه به سایت و یا از طریق بک لینکهای خود و غیره). گفته می شود گوگل این مورد را با عنوان یک افسانه رد کرده است. 

 

86. بررسی کاربران / اعتبار سایت

اعتبار سایت در سایتهایی مانند Yelp.com احتمالاً نقش مهمی در الگوریتم گوگل بازی می کند. یکی از روش های تشخیص میزان اعتبار برند شما، میزان جستجوی نام برند شما می باشد.

 

فاکتور های backlink

87. سن دامنه ی لینک شده

گرفتن بک لینک از دامنه های قدیمی در مقایسه با دامنه های جدید قدرتمندتر هستند.

 

88. تعداد Referring Domain

همانطور که در نمودار پایین که حاصل 1 میلیون نتیجه ی جستوجوی گوگل است میبینید، تعداد دامنه های ارجاع شده یکی از مهمترین عوامل رتبه بندی در الگوریتم گوگل است. 

تعداد Referring Domain

 

89. لینک گرفتن از آی پی های جداگانه

لینک آدرسهای IP ، عرض گسترده تری از سایتهایی که به شما لینک دارند را نشان می دهد ، که می تواند به رتبه بندی کمک کند .

 

90. صفحات لینک دهنده

تعداد کل صفحات لینک دهنده – حتی از یک دامنه – در رتبه بندی تأثیر دارد .

 

91. Text Anchor بک لینک

همانطور که در این توضیحات از الگوریتم اصلی گوگل ذکر شده است:” Anchorها  اغلب توضیحات دقیق تری از صفحات وب درمقایسه با خود صفحات ارائه می دهند.”

بدیهی است که text anchor اهمیت کمتری نسبت به گذشته دارد (و در صورت بهینه سازی بیش از حد ، به عنوان سیگنال وب اسپم کار میکند. ) اما متن anchor غنی از کلمات کلیدی هنوز در دوزهای کوچک سیگنال های قدرتمندی برای افزایش رتبه بندی ارسال می کند.

 

92. alt tag (برای تصاویر)

متن alt مثل anchor text برای تصاویر عمل میکند.

 

93. لینک دامنه های .edu یا .gov

مت کاتز در جایی گفته است که دامنه های سطح بالا یا TLD به اهمیت یک سایت توجهی ندارد. و گوگل گفته است كه بسیاری از پیوندهای Edu را نادیده می گیرند . با این حال ، این باعث نمی شود که سئوکارها فکر کنند جایگاه ویژه ای در الگوریتم برای دامنه های سطح بالا مانند .gov و .edu وجود ندارد.

 

94. اعتبار صفحه ی لینک شده

اعتبار (PageRank) صفحه لینک دهنده از روزهای اول گوگل عامل رتبه بندی بسیار مهمی بوده و هنوز هم هست.

گوگل میگوید:”مطمئن شوید که سایر سایت ها هم به شما لینک داده باشند. لینک ها به کراولر های ما کمک می کنند تا سایت شما را پیدا کرده تا در جستجوی نتایج گوگل بازخورد بهتری پیدا کنید.

گوگل جهت انجام این کار از تکنیک های تطابق متن پیچیده ای برای نمایش صفحات  مهم استفاده می کند. گوگل یک لینک از صفحه ی A به صفحه ی B را یک امتیاز از صفحه ی A به صفحه ی B تفسیر میکند. گرفتن امتیاز از صفحات مهم کمک میکند تا صفحات شما هم مهم شوند.”

 

95. اعتبار دامنه ی لینک شده

اعتبار دامنه لینک شده ممکن است در ارزش لینک، نقش مستقلی داشته باشد.

 

96. لینک از رقبا

همانطور که می دانید یکی از مهم ترین قسمت ها در استراتژی سئو بحث تحلیل رقبا در سئو می باشد. گرفتن  لینک از سایر صفحات رتبه بندی شده در همان SERP که به عنوان رقیب شما هستند ممکن است برای رتبه بندی یک صفحه برای آن کلمه کلیدی خاص با ارزش تر باشد.

 

97. لینک از وب سایت های مرتبط

اگرچه قطعی نیست اما برخی از سئوکاران معتقدند گوگل به وب سایت شما کاملاً اعتماد نخواهد کرد تا زمانی که از چند سایت “مورد انتظار” در صنعت خود لینک بگیرید.

 

98. لینک از سایت های بد

گرفتن لینک از سایت های بد ممکن است به سایت شما ضرر بزند. منظور از سایت بد هر وب سایتی است که محتوای بی ارزش داشته باشد یا فقط به منظور لینک سازی ایجاد شده باشد.

 

99. پست های مهمان

گرچه گرفتن لینک از پست های مهمان همچنان ارزشند است، اما به احتمال زیاد به اندازه لینک گرفتن از مقالات واقعی قدرتمند نیستند (بعلاوه ، پست های مهمان “در مقیاس بزرگ ” می تواند سایت شما را به دردسر بیاندازد.)

 

100. لینک از تبلیغات

طبق گفته های گوگل ، لینک های گرفته شده از تبلیغات نوفالو باشند. با این حال ، این احتمال وجود دارد که Google بتواند لینک های دنبال شده از تبلیغات را شناسایی و فیلتر کند.

 

101. قدرت صفحه ی اصلی

لینک به صفحه اصلی یک سایت ممکن است اهمیت ویژه ای در ارزیابی ارزش یک سایت و بنابراین یک لینک داشته باشد.

 

102. لینک های Nofollow

 این یکی از بحث انگیزترین مباحث در SEO است. حرف رسمی گوگل درباره این موضوع این است که:” بطور کلی، ما آنها را دنبال نمیکنیم.” این نشان می دهد که آنها دنبال میکنند… حداقل در موارد خاص. 

داشتن درصد مشخصی از لینک های nofollow نیز میتواند مشخصات لینک طبیعی در مقابل غیر طبیعی را نشان دهد.

 

103. تنوع لینک ها

گرفتن درصد بالا و غیرطبیعی لینک از یک منبع واحد (به عنوان مثال پروفایلهای انجمن ، نظرات وبلاگ) ممکن است نشانه ای از وب اسپم باشد. از طرف دیگر ، لینک از منابع متنوع نشانه ی یک لینک طبیعی است.

 

104. لینک های Sponsored یا UGC

لینک های تحت عنوان “rel=sponsored” یا “rel=UGC” با لینک های معمولی “followed” یا “rel=nofollow” فرق دارند.

 

105. لینک های متنی

 لینک های تعبیه شده در محتوای صفحه ، از لینک های موجود در یک صفحه خالی یا جای دیگری بجز محتوا، قدرتمندتر به نظر می رسند.

لینک های متنی در سئو

 

106. تغییر مسیرهای بیش از حد 301 به صفحه

 بک لینک هایی که از 301 تغییر مسیر داده می شوند ، روی PageRank تاثیر بدی می گذارند.

 

107. متن anchor لینک داخلی

 متن anchor لینک داخلی یکی دیگر از عوامل تاثیرگذار در رتبه بندی است.  لینک های داخلی نسبت به متن anchor بدست آمده از سایتهای خارجی وزن بسیار کمتری دارند.

 

108. انتخاب عنوان لینک

 عنوان لینک (متنی که هنگام قرار دادن ماوس روی یک لینک ظاهر می شود) ممکن است به عنوان یک عامل رتبه بندی موثر ضعیف هم مورد استفاده قرار گیرد.

 

109. TLD کشور دامنه ی لینک داده شده

گرفتن لینک از پسوند دامنه مخصوص کشور که سطح بالایی هم دارد(.de، .cn، .co.uk)ممکن است به شما در رتبه بندی بهتر در آن کشور کمک کند.

 

 110. محل لینک در محتوا

 لینک ها در ابتدای یک قطعه از محتوا ممکن است کمی ارزش بیشتری نسبت به لینک های انتهای محتوا داشته باشند.

محل لینک در محتوا

 

111. محل لینک در صفحه

 جایی که لینک در صفحه ظاهر می شود مهم است. به طور کلی ، لینکی که در محتوای یک صفحه تعبیه شده است از لینک موجود در footer یا صفحه نوار کناری قدرتمندتر است.

 

112. مرتبط بودن دامنه لینک دهنده 

گرفتن لینک از سایتی در یک جایگاه مشابه به طور قابل توجهی قوی تر از گرفتن آن از یک سایت کاملاً نامربوط است.

 

113. مرتبط بودن صفحه لینک دهنده 

گرفتن لینک از یک صفحه ی مرتبط ارزش بیشتری تولید می کند.

 

114. کلمه کلیدی در عنوان

گوگل به لینک های گرفته شده از صفحاتی که کلمه کلیدی صفحه شما را در عنوان دارند علاقه ی زیادی دارد. (“متخصصانی که به متخصصان لینک می زنند”.)

 

115. سرعت افزایش لینک مثبت:

سایتی با سرعت لینک مثبت معمولاً SERP اش افزایش می یابد زیرا نشان می دهد سایت شما محبوبیت خود را بالا میبرد.

سرعت دریافت بک لینک

 

116. سرعت لینک منفی

سرعت لینک منفی می تواند رتبه را به میزان قابل توجهی کاهش دهد زیرا این نشانگر کاهش محبوبیت است.

 

117. لینک از صفحات Hub

 الگوریتم Hilltop پیشنهاد می کند که از صفحه هایی که منابع برتر (یا Hub) در یک موضوع خاص محسوب می شوند ، لینک بگیرید.

 

118. لینک از سایت های معتبر

گرفتن لینک از سایتی که “معتبر” در نظر گرفته می شود ، بیشتر از لینک گیری از یک سایت کوچک و نسبتاً ناشناخته ، اهمیت دارد.

 

119. لینک گرفتن به عنوان منبع ویکی پدیا

اگرچه این لینک ها nofollow هستند ، اما بسیاری فکر می کنند که گرفتن لینک از ویکی پدیا به شما اعتماد و اقتدار بیشتری در نگاه موتورهای جستجو می دهد.

 

120. وقایع همزمان

کلماتی که اطراف بک لینک های شما ظاهر می شوند ، به گوگل می گویند که آن صفحه در مورد چیست .

وقایع همزمان

 

121. سن بک لینک

 مطابق دستورالعمل رتبه بندی گوگل ، لینک های قدیمی رتبه بالاتری نسبت به بک لینک های جدید دارند.

 

122. لینک گیری از سایت های واقعی ساختگی

به دلیل گسترش شبکه های وبلاگ ، گوگل احتمالاً به لینک هایی که از “سایت های واقعی” وارد می شوند اهمیت بیشتری نسبت به وبلاگ های جعلی میدهد. آنها به احتمال زیاد از سیگنال های ارتباطی با نام تجاری و کاربر استفاده می کنند تا بین این دو تفاوت ایجاد کنند.

 

123. مشخصات لینک طبیعی

یک سایت با مشخصات لینک “طبیعی” رتبه بسیار بالایی داشته و نسبت به سایت هایی که در استراتژی های کلاه سیاه برای ساختن لینک استفاده می کنند ، دوام بیشتری دارد.

 

124. لینک های دوطرفه

صفحه طرح های لینک گوگل “مبادله لینک بیش از حد” را نادیده میگیرد.

 

125. لینک به محتوای تولید شده توسط کاربر

 گوگل می تواند UGC را در مقابل محتوای منتشر شده توسط صاحب سایت واقعی شناسایی کند . به عنوان مثال ، آنها می دانند که لینکی از وبلاگ رسمی WordPress.com بسیار متفاوت از لینکی از besttoasterreviews.wordpress.com است.

 

126. لینک از طریق تغییر مسیر 301

لینک گیری از طریق تغییر مسیر 301 ممکن است رتبه ی بیشتری در مقایسه با یک لینک مستقیم از دست بدهد. با این حال ، مت کاتس می گوید :”301ها شبیه به لینک مستقیم هستند.”

 

127. کاربرد Schema.org

 صفحاتی که از میکروفرمت ها پشتیبانی می کنند ممکن است بالاتر از صفحات بدون این پشتیانی قرار بگیرند. این میتواند یک افزایش مستقیم باشد یا این واقعیت که صفحات دارای میکروفرمت SERP  نرخ کلیک بالاتری دارند:

کاربرد Schema.org

 

128. TrustRank سایت لینک دهنده

اعتبار سایتی که به شما لینک می دهد تعیین می کند که چقدر “TrustRank” به شما منتقل می شود.

 

129. تعداد لینک های خارجی در صفحه

 PageRank یک لینک در صفحه ای با هزاران  لینک خارجی از یک صفحه با تعداد انگشت شماری از این لینک ها  بسیار کمتر است.

 

130. لینک های انجمن

به دلیل هرزنامه نویسی صنعتی ، گوگل ممکن است لینک های گرفته شده از انجمن ها را کمرنگ کند .

 

131. تعداد کلمات محتوای لینک شده

لینک از یک پست 1000 کلمه ای معمولاً با ارزش تر از لینک داخل یک متن 25 کلمه ای است.

 

132. کیفیت متن لینک شده

لینک های داخل یک محتوای ضعیف ، به اندازه لینک های یک محتوای خوب ، ارزش ندارند.

 

133. لینک های سایت

مت کاتس تأیید کرده است  که لینک های سایت”فشرده” شده اند تا به عنوان یک لینک واحد حساب شوند.

 

تعامل کاربر

134. RankBrain

RankBrain الگوریتم هوش مصنوعی گوگل است. بسیاری بر این باورند که هدف اصلی آن سنجش چگونگی تعامل کاربران با نتایج جستجو است (و نتایج را بر این اساس رتبه بندی می کند).

 

135. رتبه بندی بر اساس معیار CTR یا نرخ کلی

 براساس گوگل ، صفحاتی که CTR بالاتری دارند، ممکن است برای آن کلمه کلیدی خاص افزایش رتبه خاصی در SERP داشته باشند.

رتبه بندی بر اساس معیار CTR یا نرخ کلی

 

136. میانگین نرخ کلیک برای همه ی کلمات کلیدی

میانگین نرخ کلیک یک سایت به ازای همه ی کلمات کلیدی که در آن رتبه بندی می شود ممکن است یک سیگنال تعامل کاربر مبتنی بر انسان باشد.

 

137. نرخ پرش کاربران یا Bounce Rate

همه در سئو با مسائل مربوط به نرخ پرش موافق نیستند ، اما این ممکن است روشی باشد که گوگل بتواند از کاربران خود به عنوان ارزیابی کنندگان کیفیت استفاده کند (صفحات با نرخ پرش بالا احتمالاً نتیجه ی خوبی برای آن کلمه کلیدی نیستند) . همچنین ، یک مطالعه جدید توسط SEMRush ارتباطی بین میزان پرش و رتبه بندی های گوگل را نشان داد.

نرخ پرش کاربران یا Bounce Rate

 

 138. ترافیک مستقیم

این مسئله  که گوگل از داده های Google Chrome برای تعیین تعداد بازدید کنندگان سایت استفاده می کند، تایید شده است. سایتهایی که ترافیک مستقیم زیادی دارند احتمالاً سایتهای با کیفیت تری نسبت به سایتهایی هستند که از ترافیک مستقیم بسیار کمی برخوردارند. در حقیقت ، طبق مطالعات SEMRush که در بالا ذکر کردم بین ترافیک مستقیم و رتبه بندی گوگل رابطه معنی داری وجود دارد.

 

139. ترافیک تکراری

سایتهایی که بازدید کنندگان تکراری دارند ممکن است در رتبه بندی گوگل پیشرفت داشته باشند.

 

140. Pogosticking

“Pogosticking”نوع خاصی از پرش است. در این حالت ، کاربر برای یافتن پاسخ سؤال خود پس از خروج از سایت شما بلافاصله روی نتایج دیگر جستجو کلیک می کند.

Pogosticking

 

141. سایت های بلاک شده

گوگل این ویژگی را در Chrome متوقف کرده است. با این حال ،الگوریتم پاندا از این ویژگی به عنوان یک سیگنال با کیفیت استفاده می کند.

 

142. علامت گذاری در Chrome

ما می دانیم که گوگل داده های مرورگر Chrome را جمع آوری می کند . صفحاتی که در Chrome علامت گذاری (bookmark) می شوند ممکن است افزایش رتبه بگیرند.

 

143. تعداد نظرات

صفحات با تعداد زیاد نظرات ممکن است نشانه ی تعامل کاربر و کیفیت باشد. در حقیقت ، یکی از کارمندان گوگل اظهار داشت که نظرات می توانند در رتبه بندی کمک خیلی زیادی بکنند.

تعداد نظرات

 

144. Dwell Time یا زمان توقف

گوگل توجه زیادی به “Time Dwell” می کند  عبارت است از مدت زمانی که کاربران هنگام جستجوی گوگل روی صفحه شما می مانند. گوگل مدت زمان ماندن جستجوگران گوگل را در صفحه شما می سنجد. هرچه مدت زمان بیشتری سپری شود ، بهتر است.

 

قوانین ویژه ی الگوریتم گوگل

145. Query نیاز به بروزرسانی دارد 

گوگل به صفحات جدیدتر برای برخی از جستجوها افزایش رتبه می دهد .

 

146. Queryنیاز به تنوع دارد

گوگل ممکن است تنوع را به یک SERP برای کلمات کلیدی مبهم ، مانند “Ted” ، “WWF” یا “ruby” اضافه کند.

 

147. تاریخچه مرور کاربر

 شما احتمالاً خودتان این موضوع را متوجه شده اید: وب سایت هایی که مرتباً بازدید می کنید بخاطر جستجوهای شما افزایش SERP میابند.

 

148. تاریخچه ی جستجوی کاربر

تاریخچه جستجو های یک کاربر بر نتایجی که در صفحه SERP می بیند تاثیر گذار است.  به عنوان مثال ، اگر ابتدا کلمه ی “بررسی” را جستجو کنید و سپس “توستر” را جستجو کنید ، گوگل احتمالاً به سایتهای “بررسی توستر” SERP  بالاتری می دهد.

 

149. Featured Snippets

 طبق مطالعات SEMRush ، گوگل قطعات ویژه ای از محتوا را بر اساس ترکیبی از طول محتوا ، قالب بندی ، قدرت صفحه و استفاده از HTTP انتخاب می کند.

 

150. هدف گذاری جغرافیایی

گوگل به سایتهایی با IP سرور محلی و پسوند دامنه کشور اولویت می دهد.

 

151. جستجوی امن

نتایج جستجو با کلمات ناسزا یا محتوای بزرگسالان برای افراد دارای جستجوی ایمن روشن نمی شود.

 

152. حلقه های گوگل پلاس

اگرچه Google+ به زودی از بین میرود ، اما گوگل هنوز هم به نویسندگان و سایتهایی که در حلقه‌های Google Plus حضور داشته اند رتبه ی بالاتری را می دهد.

 

153. کلمات کلیدی YMY

گوگل برای کلمات کلیدی “پول شما، زندگی شما” استانداردهای کیفیت محتوای بالاتری درنظر می گیرد. این گونه از موضوعات به  طور مستقیم با پول کاربر و یا سلامتی وی در ارتباط هستند.

 

154. شکایات DMCA

گوگل صفحات دارای شکایات قانونی DMCA را پایین میکشد.

 

155. تنوع دامنه

بروزرسانی BigFoot گوگل باعث شد که تا حد امکان چند صفحه از یک دامنه در صفحات SERP قرار نگیرد. بدین ترتیب شاهد تنوع دامنه های بیشتری در صفحات SERP هستیم.

 

156. جستجوهای معاملاتی

 گوگل گاهی اوقات نتایج متفاوتی برای کلمات کلیدی مرتبط با خرید ، مانند جستجوی پرواز هواپیما ، نمایش می دهد.

جستجوهای معاملاتی

 

157. جستجوهای محلی

گوگل معمولاً برای جستجوهای محلی، نتایج محلی را بالاتر از SERP های اصلی “معمولی” قرار می دهد.

جستجوهای محلی

 

158. باکس Top Stories

برخی از کلمات کلیدی در باکس Top Stories قرار میگیرند:

باکس Top Stories

 

159. اولویت برند بزرگتر

 پس از بروزرسانی Vince ، گوگل شروع به ارتقای رتبه ی برند های بزرگ با کلمات کلیدی خاص کرد.

 

160. نتایج خرید

گوگل گاهی نتایج خرید گوگل را در SERP اصلی نمایش می دهد:

کلمات فروشگاهی در صفحه SERP

 

161. نتایج تصویری

 تصاویر گوگل گاهی در نتایج جستجوی اصلی گوگل نیز ظاهر می شوند.

 

162. نتایج Easter Egg

گوگل دارای تعداد زیادی از بازی ها یا صفحات خاص جهت سورپرایز کاربران است . به عنوان مثال ، وقتی در جستجوی تصویری گوگل کلمه ی “Atari Breakout” را جستجو می کنید ، نتایج جستجو به یک بازی قابل پخش (!) تبدیل می شوند. 

 

163. نتایج مختص یک سایت برای برند ها

 کلمات کلیدی  مربوط به دامنه یا برند چندین نتیجه از همان سایت را به دست می آورند .

 

164. بروزرسانی Payday Loan

 این یک الگوریتم ویژه است که در سال 2013 برای پاک سازی صفحات اسپم از صفحات SERP طراحی شد.

 

فاکتورهای مربوط به نام برند

165. متن Anchor نام برند

Text Anchor برند شما یک سیگنال ساده اما قوی برای گوگل است.

لینک کردن نام برند

 

166. جستجوی برند

کاربران برندها را جستجو میکنند. اگر کاربر برند شما را در گوگل جستجو کند ، این به گوگل نشان می دهد که سایت شما یک برند واقعی است.

 

167. جستجوی برند + کلمه ی کلیدی

آیا افراد به جستجوی یک کلمه کلیدی خاص به همراه نام تجاری شما هستند(برای مثال: آموزش فرانت اند وبسیلا ) در این صورت ، وقتی کاربران به جستجوی نسخه بدون برند آن کلمه کلیدی در گوگل می پردازند ، ممکن است رتبه بندی شما افزایش پیدا کند.

 

168. سایت دارای صفحه ی فیسبوک و لایک

برندها صفحات فیسبوک به همراه لایک های فراوان دارند و این می تواند یک سیگنال غیرمستقیم برای افزایش رتبه باشد.

 

169. سایت دارای توئیتر به همراه فالوئر

داشتن توئیتر به همراه فالوئرهای زیاد نشان دهنده ی یک برند معروف است که یکی از پارامتر های تعیین کننده در سئوی خارجی Off-Page می باشد.

 

170. صفحه ی رسمی Linkedin شرکت

اغلب کسب و کار های واقعی، صفحه ی Linkedin دارند.

 

171. نویسنده ی شناخته شده

در فوریه ی سال 2013، مدیرعامل گوگل “اریک اشمیت” اعلام کرد:” در نتایج جستجو ، اطلاعات مرتبط با پروفایل های آنلاین تأیید شده رتبه ی بالاتری از محتوای بدون چنین تأییدیه ای دارند ، که منجر به این خواهد شد که بیشتر کاربران بطور طبیعی بر روی نتایج برتر (تأیید شده) کلیک کنند.”

 

172. قانونی بودن حساب های کاربری در شبکه های اجتماعی

یک حساب کاربری در یک شبکه ی اجتماعی با 10،000 فالوئر و 2 پست احتمالاً بسیار متفاوت از یک حساب کاربری قوی 10،000 فالوئری دیگر با تعاملات زیاد است. در حقیقت ، گوگل برای تعیین اینکه آیا حساب های رسانه های اجتماعی واقعی یا جعلی هستند ، این دستورالعمل را ثبت کرده است .

 

173. ذکر نام برند در Top Stories

نام برندهای واقعا بزرگ همیشه در سایت های Top Stories ذکر می شوند. در حقیقت ، برخی برندها حتی در صفحه اول اخبار مربوط به وب سایت خود هم قرار دارند:

برند سازی در گوگل

 

174. ذکر نام برند بدون لینک

گاهی اوقات نام برندها بدون این که لینک شوند ذکر می شوند. احتمالاً گوگل در ذکر نام برندهای لینک نشده به عنوان یک سیگنال برند نگاه می کند.

 

175. موقعیت مکانی

کسب و کار های واقعی دفتر دارند. این امکان وجود دارد که گوگل برای یافتن اینکه آیا این سایت یک برند بزرگ است یا نه ، از داده موقعیت مکانی استفاده کند.

 

فاکتورهای Webspam داخل سایت

176. جریمه ی الگوریتم پاندا

سایتهایی که محتوای کم کیفیت دارند (بخصوص مزارع محتوا) پس از گرفتن مجازات پاندا،  کمتر در نتایج جستجو دیده می شوند .

 

177. لینک دهی به سایت های اسپم

لینک دادن به سایت های اسپم ممکن است به میزان نمایش وب سایت شما در نتایج جستجو آسیب برساند.

 

178. ریدایرکت

ریدایرکت های مخفیانه یک عمل ممنوعه است . اگر گرفتار آن شوید ، نه تنها میتواند سایت شما را پنالتی کند ، بلکه بطور کامل از نتایج جستجو حذف خواهید شد.

 

179. Popup ها یا تبلیغات مزاحم

دستورالعمل رسمی رتبه بندی گوگل می گوید که Popup ها و تبلیغات مزاحم نشانگر یک سایت با کیفیت پایین است.

 

180. Interstitial Popups

گوگل ممکن است سایت هایی را که Interstitial Popup ها را در کل صفحه برای کاربران تلفن همراه نمایش می دهند ، جریمه کند.

تبلیغات آزار دهنده و جریمه گوگل

 

181. بهینه سازی بیش از حد سایت

بله ، گوگل کاربران را به دلیل بهینه سازی بیش از حد سایت خود جریمه می کند . این موارد عبارتند از:  تغییرات برچسب هدر ، دستکاری بیش از حد کلمه کلیدی و…

 

182. محتوای نامفهوم

دستورالعمل رتبه بندی گوگل بیان می کند که گوگل چگونه می تواند محتوای نامفهوم را شناسایی کند ، که این موضوع برای تشخیص محتوای تولید شده به طور خودکار از فهرست آنها مفید است.

 

183. صفحات Doorway

گوگل میخواهد صفحه ای که به آن نشان می دهید صفحه ای باشد که در نهایت کاربر مشاهده می کند. اگر صفحه شما کاربران را به صفحه دیگری هدایت می کند ، این یک “صفحه Doorway” است. لازم به گفتن نیست که گوگل سایتهایی را که از صفحات Doorway  استفاده می کنند دوست ندارد .

 

184. تبلیغات بالای فولد

“الگوریتم طرح بندی صفحه ” سایت های دارای تعداد زیادی آگهی (و نه محتوای زیاد) بالای فولد را جریمه می کند.

تاثیر تبلیغات مخرب بر سئو

 

185. پنهان کردن لینک های وابسته

زیاده روی در پنهان کردن لینک های وابسته می تواند یک مجازات به همراه آورد.

 

 

186. Fred

نام مستعار مجموعه ای از بروزرسانی های گوگل از سال 2017 است. طبق گفته ی موتور جستجوگر لند ، Fred سایت های با محتوای کم ارزش را هدف قرار می دهد که بازده بالاتری در کمک به کاربران خود داشته باشد.

 

187. سایت های وابسته

از هیچ کس مخفی نیست که گوگل اصلا طرفدار سایت های وابسته نیست . و بسیاری فکر می کنند سایت هایی که از برنامه های وابسته برای کسب درآمد استفاده می کنند ، تحت نظارت دقیق تر گوگل قرار می گیرند.

 

188. تولید محتوای خودکار

گوگل به طور واضح از تولید محتوای خودکار متنفر است . اگر آنها مشکوک شوند که سایت شما از تولید محتوای خودکار کامپیوتری استفاده میکند ، ممکن است منجر به مجازات شود.

 

189. بازی بیش از حد با  PageRank

بازی بیش از حد با  PageRank- با نادیده گرفتن همه ی لینک های خارجی – ممکن است به نشانه بازی دادن سیستم گوگل باشد.

 

190. آدرس IP به عنوان اسپم

اگر آدرس IP سرور شما ،اسپم معرفی شده است ، این ممکن است روی تمام سایت های آن سرور تأثیر بگذارد.

 

191. اسپم Meta Tag

پر کردن کلمات کلیدی در تگ های متا نیز می تواند اتفاقات ناگواری را رقم بزند. اگر گوگل بفهمد که شما در تلاش برای بازی با نتایج گوگل ، کلمات کلیدی را به تگ های title و description خود اضافه می کنید ، ممکن است شما را جریمه کند.

 

فاکتورهای Webspam خارج از سایت

 

192. سایت های هک شده

اگر سایت شما هک شد ممکن است از نتایج جستجو حذف شود. در واقع بعد از اینکه گوگل فکر کرد موتور جستجوگر Land  هک شده ، آن را کاملا deindexed کرد.

تاثیر هک شدن سایت بر سئو

 

193. هجوم غیرطبیعی لینک ها

هجوم ناگهانی (و غیر طبیعی) لینک ها نشانه ی مطمئنی از سئوی کلاه سیاه است.

 

194. جریمه ی پنگوئن

سایت هایی که توسط Google Penguin ضربه خورده اند ، در جستجو خیلی کمتر قابل مشاهده هستند. اگرچه ، ظاهراً ، پنگوئن اکنون بیشتر بر روی فیلتر کردن لینک های بد بجای مجازات کل وب سایت ها تمرکز دارد.

 

195. درصد بالای لینک های بی کیفیت

بیشتر لینک های منبعی که معمولاً توسط سئو کلاه سیاه تولید می شوند (مانند نظرات وبلاگ و پروفایل انجمن) ممکن است نشانه بازی با سیستم باشد.

 

196. لینک گیری از وب سایت های غیر مرتبط

درصد بالایی از بک لینک ها از سایتهای غیر مرتبط از نظر موضوعی، می توانند شانس جریمه شدن را افزایش دهند .

 

197. اخطار برای لینک های غیر طبیعی

گوگل برای بسیاری از کاربران پیام “Google Search Console notice of detected unnatural links”  ارسال کرده است. این هشدار معمولاً قبل از افت رده بندی داده میشود، البته نه در 100٪ موارد !

 

198. لینک های دایرکتوری بی کیفیت

طبق گفته های گوگل ، گرفتن بک لینک از دایرکتوری های بی کیفیت می توانند به جریمه منجر شوند.

 

199. لینک های ویجت

 گوگل از لینک هایی که وقتی کاربر “ویجت” را در سایت خود نصب میکند ،به طور خودکار ایجاد می شوند، متنفر است.

 

200. لینک های مشترک در سرور

گرفتن تعداد غیرطبیعی لینک از سایتهایی که در یک سرور واحد وجود دارند ممکن است به گوگل در تعیین این که لینک های شما از یک شبکه وبلاگ تهیه شده است یا نه کمک کند .

 

201. Poison Text Ancho

داشتن Text Anchor “Poison” (به خصوص در کلمات کلیدی دارویی) ممکن است نشانه اسپم یا سایت هک شده باشد. در هر صورت ، می تواند به رتبه سایت شما آسیب برساند.

 

202. انتشار لینک غیر طبیعی

دستورالعمل رتبه بندی گوگل در سال 2013 توضیح داد که گوگل چگونه می تواند تشخیص دهد که آیا هجوم لینک ها به یک صفحه قانونی است یا خیر. این لینک های غیر طبیعی ممکن است کم ارزش شوند.

 

203. لینک گیری از مقالات و مطبوعات

دایرکتوری مقالات و انتشارات مطبوعات مورد سوء استفاده قرار گرفته اند تا جایی که گوگل اکنون این دو استراتژی ساخت لینک را در بسیاری از موارد غیر قانونی می داند.

 

204. عملیات دستی و غیر طبیعی

انواع مختلفی از این موارد وجود دارند، اما بیشتر آنها به ساخت لینک کلاه سیاه مربوط میشوند.

 

205. فروش لینک

گرفتار شدن بخاطر فروش لینک می تواند به نمایش سایت شما در جستجو آسیب برساند .

 

206. Google Sandbox

سایتهای جدید که ناگهان مورد هجوم لینک ها قرار میگیرند ، گاهی در Google Sandbox قرار می گیرند تا کیفیت سنجی شوند.

 

207. رقص گوگل

رقص گوگل می تواند به طور موقت رتبه ها را جابجا کند. طبق دستورالعمل رتبه بندی گوگل ، این ممکن است راهی برای آن باشد که متوجه شوند آیا سایتی در تلاش برای بازی با الگوریتم هست یا خیر.

الگوریتم رقص گوگل 

 

208. ابزار Disavow

استفاده از ابزار Disavow ممکن است جریمه دستی یا الگوریتمی را برای سایتهایی که قربانی سئو ی منفی به خصوص به دلیل لینک های مخرب بودند را حذف کند.

 

209. درخواست تجدید نظر

یک درخواست تجدید نظر موفق می تواند یک جریمه را حذف کند.

 

210. طرح لینک های موقت

گوگل افرادی که لینک های اسپم را ایجاد کرده و سریعاً حذف می کنند ،شناسایی میکند. همچنین این لینک ها به عنوان یک طرح لینک موقت شناخته میشوند.

 

جمع بندی

خلاصه این ها مهم ترین فاکتورهای رتبه بندی گوگل در سال 2020 هستند:

  • لینک های ورودی
  • تعداد بازدید مستقیم
  • قدرت دامنه
  • قابلیت استفاده در موبایل
  • زمان Dwell یا ماندگاری کاربران
  • تعداد کل بک لینک ها
  • کیفیت محتوا

** پیشنهاد دوره  : دوره آموزش جاوا اسکریپت

 

حالا می خواهم از شما بشنوم:

کدام عامل رتبه بندی SEO از این لیست برای شما جدید بوده است؟

یا شاید من چیزی را از دست داده ام.

در هر صورت، با گذاشتن کامنت به من اطلاع دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *